wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego
  Powstanie Warszawskie było walką o niepodległość całego kraju i wolność wszystkich Polaków. Godzina "W" - 1 sierpnia 1944 roku o 17.00 – była początkiem Powstania Warszawskiego, w którym wzięli udział żołnierze AK pochodzący niemal ze wszystkich regionów Polski. Niemcy i Sowieci po obu stronach frontu zwalczali oddziały idące Powstaniu na pomoc. W tym roku mija 65 lat od wydarzeń, które powinny żyć w pamięci Polaków w całym kraju. .
 Kiedy w całej Polsce zawyją syreny, gdziekolwiek będziesz - zatrzymaj się,
uczcij chwilą ciszy tych, którzy walczyli i ginęli za Twoją wolność.

 Pokaż innym, że pamiętasz.





Treść ulotki przygotowanej przez Instytut Pamięci Narodowej
Komentarze
Ja dnia lipiec 30 2009 22:04:13
A czy we Wleniu wyła syrena?
wand dnia lipiec 30 2009 22:57:51
Pierwszy Sierpien.Dzien krwawy , powstal narod Warszawy ... . Chwala Bohaterom.
(L) dnia lipiec 30 2009 23:01:03
[*]
rany... dnia lipiec 30 2009 23:37:56
1-go sierpnia moze zawyje...
... dnia lipiec 31 2009 14:24:03
Chyba tylko Polacy potrafia celebrowac kleske... Dziwnym jestesmy narodem...
Czwarty Pancerny dnia lipiec 31 2009 18:09:25
klęskę??? - walka o wolność!...dla mnie oni są zwycięzcami :)
..... dnia sierpień 01 2009 00:08:36
Cóż.w tej kwestii zdania sa podzielone , zresztą przez historyków także , miasto niemal całkowicie zniszczone , setki , tysiace ludzi zgineło , pomyslmy jak wygladała by dzis warszawa gdyby nie została zrujnowana i pozostała w dawnej formie...czy ci co podjeli decyzje i powstaniu byli zwycięzczami ??? z punktu widzenia czasu mozna sie zastanawiać , tym bardziej ze coraz głosniejsze są hasła ze to sami rosjanie inspirowali do wybuchu powstania , by pózniej obserwowac jak miasto niemal całkowicie ginie w gruzach wraz ze swymi mieszkańcami...w każdym bądz razie szeroki temat i zdania będą podzielone
C.P. dnia sierpień 01 2009 00:55:05
Ci co podjęli decyzje może nie, CI co walczyli za wolność tak:)
gdk dnia sierpień 01 2009 18:43:40
Tak, temat jest "kontrowersyjny". Powstanie moglo miec duze szanse powodzenia. Niestety, komunisci zawiedli tu najbardziej jako "sojusznicy". Nie udzielili pomocy bezposredniej i nie zezwolili na wykorzystanie swoich baz lotniczych przez samoloty alianckie w trakcie lotow zaopatrzeniowych, te musialy pokonywac droge z baz we Wloszech. Oczywiscie niepowodzenie Powstania Warszawskiego bylo w interesie sowietow. Stalin planowal powojenny "lad" juz od dawna. Szkoda tylko, ze dzis tak czesto slyszy sie dyskusje na temat czy wybuch Powstania byl, czy nie byl zasadny. Niewatpliwie postawa powstancow ,wiekszosci mlodych ludzi, w walce o wolnosc zasluguje na slowa najwyzszego uznania i pamiec o tamtych dniach. Poza tym jest wiele malo znanych faktow o Powstaniu, nawet osoby gluchonieme czynnnie walczyly z okupantem... http://www.onet.tv/klip.html#5347506,c=5
ok dnia sierpień 01 2009 21:38:45
Mój dziadek walczył w powstaniu i jestem z tego bardzo dumny, być POLAKIEM to powód do dumy.
... dnia sierpień 03 2009 08:15:11
Zgadzam sie z gdk i z C.P., ze Ci co walczyli zasluguja na jak najwieksze uznanie i podziw... Tylko problem w tym, ze Powstanie jest swietowane jako Powstanie, a nie jako hold heroicznym Polakom. Mlodzi ludzie patrzac i sluchajac ucza sie, ze Powstanie Warszawskie to cos super. Tymczasem byl to kolejny polski niedopracowany akt, ktory pochlonal stolice i skazal na smierc wiele tysiecy Bohaterow. OK, to bylo honorowe... taka forma Seppuku... ale glupie. Dlatego nie uwazam, ze swietowanie tego dnia to troche nieporozumienie. Ze narzucenie wszystkim (a szczegolnie mlodym), ze Powstanie Warszawskie to powod do dumy... Takze odwaga bohaterow i wiernosc Ojczyznie zasluguje na podziw i szacunek, ale Powstanie Warszawskie to glupota, ktora skazala na smierc 200 000 walecznych ludzi.
'ok' - piszesz, ze byc Polakiem, to powod do dumy... Problem polega na tym, ze nie mozna byc dumnym przez nakaz albo dekret. Mozna byc dumnym Polakiem, bo... - i tutaj mamy ogrom powodow do dumy. Nie sadze jednak, zeby jednym z nich byla samobojcza smierc warszawiakow...
gdk dnia sierpień 04 2009 10:56:10
Nie wiem co masz na mysli pod pojeciem "narzucanie" , ale dzis mamy ta mozliwosc zeby samemu moc ocenic jak sprawy wygladaly wtedy, mamy dostep do wielu zrodel wiedzy. Nalezy spojrzec na sprawe calosciowo, a ta ma wiele aspektow (punkt widzenia militarny, polityczny i humanitarny). Dlatego wlasnie trudno jest zajac jednoznaczne stanowisko w tej sprawie... . Dzis na szczescie nikt nikomu nie moze niczego narzucic. Takie mamy czasy. Miedzy innymi dzieki Powstaniu Warszawskiemu, ktore "zahartowalo" tamto pokolenie do dalszej walki z okupantem. Tak na prawde Powstanie Warszawskie skonczylo sie w roku 89-ym... .
... dnia sierpień 05 2009 09:11:31
gdk - i zgadzam sie, i nie... Masz racje, ze dzisiaj mamy wolnosc i mozemy sami oceniac rozne wydarzenia (m.in. Powstanie Warszawskie). Jednak piszac o 'narzucaniu' mam na mysli to wszystko co sie dzieje dookola... Wycie syren w calej Polsce, uroczyste obchody, proba wyznaczenia kolejnego dnia 'swieta narodowego'. A to jest narzucanie. Nie pozostawia sie Powstania pod ocene ludzi, tylko narzuca calemu narodowi swietowanie.
To, ze mamy teraz wolnosc, nie za bardzo ma zwiazek z Powstaniem Warszawskim... Rownie dobrze mogles napisac, ze Powstanie Listopadowe skonczylo sie w 89... To jakies bzdury... Ale ze nawiazales do przemian lat 80, to tez sie ustosunkuje, ob akurat to roznilo sie bardzo od Powstania Warszawskiego. Udalo sie obalic istniejacy system za stosunkowo niewielka cene - i to jest faktycznie powod do dumy, do swieta i radosci. Nie wnikajac w personalia - calosc dzialan i strategii dala bardzo dobry wynik.
Natomiast Powstanie Warszawskie przynioslo wiecej strat niz pozytku (w czysto wymiernym aspekcie). Narodowe swietowanie uczy m.in. moje dzieci, ze to jest wlasciwa postawa - umrzec bez sensu dla Ojczyzny.
Jezeli faktycznie jestes zachwycony historia Powstania - nikt Ci nie zabrania swietowac. Ale sam piszesz, ze to sprawa kontrowersyjna... A skoro tak, to wciskanie na chama kontrowersyjnego swieta budzi jeszcze wieksze kontrowersje. Powoduje coraz wieksza niechec... A tego tez nie chce, bo szacunek i podziw dla walczacych w 44r. powinien trwac wiecznie.
gdk dnia sierpień 05 2009 19:31:31
Z tym, ze powstanie zakonczylo sie w pewnym sensie w roku 89-tym to byl rodzaj przenosni oczywiscie. Ano owszem, to ze dzis mozemy mowic i pisac o wszystkim, ze rzadzimy sie sami (roznie to wychodzi co prawda) jest poniekad zasluga m.in. Powstania Warszawskiego. Powstanie bylo kulmniacja funkcjonowania Polski "podziemnej" pod nazistowska okupacja, z jej organizacja wojskowa, szkolnictwem, podziemnym zyciem politycznym. Jest jednym z symboli walki Polakow o prawdziwa niepodleglosc. Symbolem wlasnie dlatego, ze kosztowalo Polske tak duzo i to nie tylko zrujnowane gmachy i pomniki, a ta walka skonczyla sie dopiero w roku 1989-tym. Nie wiem czy wiesz, ze w w podziemiu solidarnosciowym funkcjonowal system organizacji wlasnie z tamtych czasow. Jak sie okazalo bardzo dobry. A przemiany lat 80-tych nie byly sensu stricte powstaniem, wiec nie mozna ich rozpatrywac w tym swietle i wcale nie mialem zamiaru tego tak przedstawiac. Poza tym wszystkie powstania (w tym i Warszawskie) funkcjonowaly w ludzkiej pamieci tworzac tozsamosc narodowa przez dziesieciolecia i ciaglosc istnienia Polski. Wiekszosc z nich rowniez zakonczyla sie fiaskiem, w kazdym z nich gineli najbardziej wartosciowi ludzie. Czy one tez byly bezsensownym posylaniem ludzi na rzez? Z drugiej strony jak czcic pamiec ludzi, ktorzy wtedy zgineli kwestionujac zasadnosc i sens ich smierci. Przeciez to nie byla zgraja ludzi, ktorzy slepo sluchali rozkazow kilku starszych panow, oni wierzyli w to co robia... .
Dodaj komentarz
Nick:



2 + 4:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 100% [2 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Statystyka
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

Brak zawartości dla tego panelu

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia

Koncert
Koncert
Koncert


j2340 weeks
Administrator308 weeks
tender308 weeks
jasiek309 weeks
admin309 weeks
gisia311 weeks
jordan311 weeks
enisia311 weeks
lekul311 weeks
Maskonp312 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
11368949 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.